top of page
חיפוש

מה ההבדל בין קארבר לסקייטבורד?

עודכן: 9 בפבר׳ 2022

עולם הסקייטינג מעולם לא היה כל כך מורכב. מגוון רחב של פתרונות מתקדמים לתרגול ולביצועים כובש כל הזמן את השוק. אם פעם סקייטבורד היה פשוט סקייטבורד, היום כשניכנס לחנות יחכה לנו טווח רחב של דגמים לרמות מקצועיות ומטרות שונות. אז האם כדאי ללכת על לונגבורד? על קארבר? או אולי לנסות סרף סקייט?


כדי לסייע לך בתהליך קבלת ההחלטות, פנינו למקצוענים שלנו ב- RIVER Surfskates&Co, היבואנית הרשמית של מוצרי ריבר סרף סקייט בישראל, שחיברו עבורך מדריך מקוצר שמסביר אחת ולתמיד מה ההבדל בין קארבר לסקייטבורד. כאן נלמד על כל היתרונות של כל אחד מהם.


הגודל דווקא כן קובע

ההבדלים המרכזיים שנראה במבט ראשון כשזה מגיע למבנה הסקייטבורד, הוא גודל הדק. הקרש של הקארבר הוא רחב יותר מהסקייטבורד ודומה במבנה שלו לגלשן גלים. המבנה הזה מאפשר לך להציב את הרגליים שלך בזווית רחבה יותרו לכופף את הברכיים, מה שמעניק לך יותר יציבות וחוויה המדמה גלישת גלים. זוהי הסיבה שהקארבר מכונה גם סרף סקייט, או סקייטבורד גלישה.


סקייטבורדים סטנדרטיים מתחלקים לרוב לקרוזרים, שלרוב יגיעו עד לאורך של 70 ס"מ, ובין לונגבורד שיכול להגיע גם עד 90 ס"מ. הקארברים, לעומת זאת, לרוב ינועו בין 65-85 ס"מ.


מערכת הגלגלים

על אף שההבדל במבנה הוא הראשון שנגלה לעין ומציע מגוון יתרונות, זהו לא ההבדל המשמעותי ביותר כשזה מגיע לחוויית השימוש וטווח הביצועים. כשאנחנו שואלים מה ההבדל בין קארבר לסקייטבורד סטנדרטי, הכול מתחיל במערכת הגלגלים. לקארבר מערכת צירים מעל סרני הגלגלים שמאפשרת לך להטות את הקרש מצד לצד. זוהי הגמישות הזו בדיוק שיוצרת את החוויה המדמה גלישת גלים.


ניתן לנדנד את הגוף בהתאם לזווית הסיבוב, לנטות לצדדים כדי לנצל את משקל הגוף לביצועים ובעיקר – ליהנות מטווח תנועה שבעבר היה בלתי אפשרי. כל אלו הופכים למעשה את הקארבר לכלי חדש, שפותח אפשרויות חדשות הרבה מעבר למה שאפשר לקבל מסקייטבורד מסורתי.


מבנה ה"וי-טראק" הייחודי של הגלגלים היא בעלת גיאומטריה ייחודית שמאפשרת נסיעה חלקה יותר ונותנת לך יותר כוח בכל דחיפה. הקפיצים הפנימיים במנגנון המסתובב מאפשרים לבצע פניות מהירות מאוד בזוויות חיתוך חלקות במיוחד. זוהי תנועת החיתוך הזו שנותנת לקארבר את הכינוי (Carver -מגלף). בחלק מהדגמים מערכת הצירים תהיה רק במערכת הגלגלים הקדמית ובדגמים אחרים, בשני הצדדים.


איזה פתרון עדיף לנסיעה בעיר?

כעת, משהבנו מה ההבדל בין קארבר לסקייטבורד, עדיין נותרה שאלה שיש לבחון – האם תמיד כדאי ללכת על קארבר? התשובה לא כזו חד משמעית. אם הסקייטבורד שלנו משמש אותנו בעיקר לקרוזינג, כלומר, סתם נסיעה חופשית ללא תרגילים מסובכים, ייתכן שלונגבורד יספק את הצרכים שלנו הרבה יותר. הוא נוח לרכיבה על שבילים ומדרכות והגלגלים הרחבים שלו מספקים בלימת זעזועים טובה יותר על משטחים מחוספסים.


עם זאת, תנועות הקארבינג שנוכל לעשות עם הקארבר יכולות להפוך גם רכיבה קלילה בפארק או על מסלול אופניים בעיר לכיף גדול. בנוסף, יכולת הביצועים הגמישה שלו הופכת אותו לאופציה מעולה במרחב עירוני צפוף עמוס בתנועת אנשים ובחפצים שממתינים לך בכל מקום על המדרכות הצרות.


למצות את המיטב מהביצועים שלך?

כשזה מגיע לתרגילים ברחבת הסקייטינג, לעומת זאת, ללונגבורד אין מקום יותר. הביצועים שלך מגיעים לשיא עם קרש קצר וגלגלים שמיועדים לביצועים גבוהים. יכולת התנועה הגמישה יותר, הקרש הרחב והיציב ותנועת החיתוך הייחודית של הקארבר מכניסה אפשרויות חדשות לכל תרגיל שננסה לבצע.


קארבר משמש גם לאימוני גלישת גלים

קארבר

כשאנחנו מתאמנים על הסקייטבורד, ברור לנו אילו מיומנויות אנחנו מתרגלים. האימון שלנו נועד בעיקר כדי לשפר את השליטה שלנו ברכיבה במדרכות ועל האספלט. עם קארבר, לעומת זאת, אנחנו נהנים מחוויה רחבה יותר שמאפשרת לתרגל ביצועי גוף מגוונים. הכישורים שנצליח לפתח עליו, ישרתו אותנו גם בפעם הבאה שהגלים בחוף יקראו לנו.


הקרש הרחב והתנועה לצדדים מדמים חוויית גלישה קלאסית ויאפשרו גם לאספלט תחת הגלגלים להרגיש כמו עלייה על גל יותר מאי פעם. המבנה הייחודי והמשקל הקל מאפשרים לך לחתוך את האוויר ולטוס על הקרש. זו רכיבה קפיצית, רכה ועם זווית תנועה ייחודית שעוד לא יצא לך לחוות. ככה, גם בימים הכי קרים, כשהים לא מתאים לגלישה או כשפשוט אין זמן וכוחות לתרגול אמת על הגלשן במים, לא חייבים לוותר על התנסות בגלישה.


נשמח לסייע לך לשפר את חוויית הגלישה שלך

החלטת שהגיע הזמן להתנסות בכל היתרונות של הקארבר? כדי להבטיח שבאמת תהיה לך חוויה מושלמת, זה הזמן לפנות לספקים מקצועיים. Surf-River מציעה מגוון דגמים מבית ריבר סרף סקייט בסטנדרטים הגבוהים ביותר. בחנות שלנו, ניתן לרכוש את דגמי הקארבר המובילים ואת כל האביזרים והציוד הנלווה שיאפשר לך לקחת את הביצועים שלך לשלב הבא. הצוות שלנו זמין עבורך תמיד וישמח לסייע לך לאורך כל תהליך הרכישה. לכל שאלה, כל שעליך לעשות הוא רק לפנות אלינו באתר ונחזור אליך בהקדם.



749 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page